zaterdag 31 december 2011

jaar3 n14

TiRiTator                                      Nieuwjaar                     3e jaargang nr. 14

Van de redactie
'Een spetterend nieuwjaar' gewenst stond er op een kaart. Maar hoezo spetterend? wat moet er dan spetteren? Het klinkt net als spetterpoep en dat heeft volgens mij niks met Nieuwjaar te maken.
Betekent dit dat we maar beter een of ander cliché op zo'n kaart moeten schrijven? Iets zoals 'een prettig kerstfeest en gelukkig Nieuwjaar gewenst'? Ik hoop het niet. Daarom zal ik aan het einde van deze TiRiTator een andere manier laten zien om mensen een gelukkig Nieuwjaar te wensen!

Gadgets
een kurk die niet hard terechtkomt!

TiRiTator presenteert vol trots: de sneeuwballenmaker!


Maak je step klaar voor de winter



















Muziek van de week
Het nummer 'The A team' van Ed Sheeran...
....EN ook nog So still van Jupiter Jones


Humor

Ik op nieuwjaarsdag Sadam Hoesein bellen om hem een gelukkig Nieuwjaar te wensen en wat denk je? Opgehangen!

Een man word van diefstal beschuldigt en moet voor de rechter komen.
Rechter: "Hoe komt u aan al die kerstspullen?"
Verdachte: "Ik heb heel vroeg kerstinkopen gedaan."
Rechter: "Hoe vroeg dan precies?"
Verdachte: "precies een uur voordat de winkel openging"

De meester geeft natuurkundeles. "Bij hitte zet iets uit, maar bij kou krimpt iets. Wie kan daar een goed voorbeeld van geven?"
Mark: "De zomervakantie duurt zes weken, maar de kerstvakantie duurt maar veertien dagen, meester".

Vraag
Ik probeer de TiRiTator keer op keer te verbeteren. Maar het is logisch dat me dat niet altijd lukt. Daarom vraag ik jullie nu om hulp:
Wat kan er verbeterd worden aan de TiRiTator?
Jullie kunnen me op 2 manieren beantwoorden:
1. Mail mij.
2. Geef een reactie op dit bericht (dit is het makkelijkst voor mij) Natuurlijk kan je volkomen anoniem blijven en geen enkel gegeven dat je invult wordt misbruikt.

Cartoons


















leeswaarschuwing: de hieronder staande tekst  bevat details over de plot van The Hangover 1 & 2 :)
Recensie


Kerst is pas geweest en er zijn dan ook meer dangenoeg nieuwe films om een recensie over te schrijven. Toch ga ik het niet over een film hebben die met kerst is uitgekomen. Dit doe ik niet omdat ik denk dat films zoals Home Alone of The Nightmare before Christmas al lang bekend zijn. Nee ik doe dit omdat de film waarover ik het ga hebben, namelijk The Hangover 2, z'n aandacht verdient. Toen de film verscheen heb ik er geen enkele aandacht aan besteed en ik vind dan ook dat ik dat nu moet doen.

Waar gaat The HangOVER?
The Hangover 1 is een film over een onvergetelijke vrijgezellenavond die uit de hand loopt. 4 vrienden hebben een niet te vergeten vrijgezellenavond georganiseerd in Las Vegas. 'The day after' herinneren ze  zich niets meer over de nacht zelf. Ook is Doug, een van de 4 vrienden die op het punt staat te trouwen, verloren. Gedurende de film proberen ze er achter te komen wat er de vorige avond gebeurd is en nog belangrijker waar hun vriend gebleven is.
In deel 2 gaan de vrienden naar Thailand om de bruiloft van Stuart te vieren. Na de uit de hand gelopen vrijgezellen avond in Las Vegas besluit Stuart om enkel een vrijgezellenbrunch te houden. Maar wanneer ze 2 dagen voor de bruiloft een biertje gaan drinken loopt alles weer precies 't zelfde als in Vegas. Alleen nu... ...zijn ze de toekomstige zwager van Stuart kwijt.

En is 't wat?
Shrek  kreeg een vervolg en 't was niks
Toy Story werd vervolgd maar 't viel tegen
Van de serie van Harry Potter word gezegd dat tot nog toe deel 1 het beste is.
En bij The Hangover is het hetzelfde, of toch niet?
Deels wel en deels niet. Als je naar The Hangover deel 2 gaat dan doe je het voornamelijk om een film te zien die je mee trekt in het verhaal en voor de humor. De verhaallijn is namelijk niet erg orgineel (precies dezelfde als in deel 1) en de karakters zijn al bekend.
Heb jij een leuke film gezien? En zou je er een willen plaatsen? Dan zou ik het leuk vinden als jij me mailt.

En dan nu nog zoals beloofd:
  Ja jongens. Dit is nou een originele manier om anderen een gelukkig Nieuwjaar te wensen! Met dank aan Kitocartoons.com. 

Volgende keer...
...gaat het over goede voornemens

Vragen? Opmerkingen? Ze zijn meer dan welkom! Des te meer reacties betekent des te meer verbeteringen.

2 opmerkingen:

  1. Beste redactie van Tiritator,

    Ik vind het leuk dat je een recensie van een film hebt gemaakt met ook nog je eigen mening erbij.
    Je zou ook eens in de TVgids kunnen kijken of er een film wordt uitgezonden op TV die je zelf al gezien hebt en waar je een recensie van schrijft, waarin je de film af- of aanraadt.
    Andere optie is het beschrijven van een boek of evenement.
    Bij alles vind ik het wel goed als je naar wat diepgang streeft: beter één goed artikeltje dan veel matige!
    Verder ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allereerst: erg bedankt voor de reactie.

    Ik zal de tip voor de rubriek 'recensie'met me mee nemen. En het is inderdaad waar dat er nog meer diepgang in moet gaan zitten,
    de redactie van de TiRiTator

    BeantwoordenVerwijderen

Hey, leuk dat je een reactie wil toevoegen!
Hieronder heb ik een reactieformulier toegevoegd. Vul dit even in (gegevens worden niet misbruikt en je kan anoniem blijven) en schrijf vervolgens je reactie.
De redactie van de TiRiTator

Zoeken in deze blog

Volgers